lubukzai

Sini..Sana..Situ…

Mutiara Kata Cinta

Apabila manusia gagal mencintai Tuhannya, maka cinta sejati tidak akan ditemuinya.

Anda sebenarnya silap dan terperangkap apabila persahabatan dan semangat setiakawan yang terbina bertahun-tahun berakhir dengan ungkapan cinta.

Cinta yang tulus ikhlas lahir daripada sikap, perbuatan dan tindakbalas yang dipamerkan oleh seseorang, bukannya dari kata-kata bermadah walaupun terlalu indah.

Orang yang terlalu banyak berjanji semasa bercinta adalah orang yang keliru dengan perasaannya sendiri.

Cinta memerlukan keikhlasan dan kejujuran dan bukannya pengorbanan membuta tuli. Mereka yang sanggup berkorban demi cinta adalah orang yang tidak pernah memahami erti cinta sebenar.

Anda sebenarnya tidak pernah jatuh cinta atau dicintai sekiranya  anda mengatakan sering gagal dalam percintaan.

Kecacatan cinta bukannya terletak atas sebab ‘Cinta Itu Buta’ tetapi disebabkan mereka yang selalu mempermainkan cinta.

Anda adalah insan yang kecewa sebelum waktunya sekiranya anda sering mengucapkan “Aku Cinta Padamu” dan “Adakah Kau Mencintaiku?”

Cinta adalah anugerah Tuhan, mereka yang menerima dan mengalaminya tidak pernah menyedari bahawa dia telah jatuh cinta kepada seseorang.

12 Komen »

  1. cinta adalah satu anugerah yang hanya hati dan persaan bisa merasai. Cinta tidak perlu diluah kerana cinta yang diluah berkali-kali akan menjadi murah dan tidak berharga.

    Komen oleh umi | 20 Februari 2009 | Balas

    • BETUL!!!!!!!!!!!
      CINTA MEMAMANG TIDAK ADA ISTILAH APA-APA KECUALI SELEPAS AKAD NIKAH BARU DI NAMAKAN CINTA SUCI.

      Komen oleh NOR FARHANA | 2 Jun 2011 | Balas

  2. bagi saya laman mutiara kata cinta ni memang best….tapi setiap orang mesti mengetahui apa itu CINTA….JADI CUBA HAYATI SETIAP KATA2 DISINI….

    Komen oleh NATRAdawiyah | 21 Ogos 2009 | Balas

  3. wooo…cam 2 ea..bwu tau..

    Komen oleh sakinah | 10 Mei 2010 | Balas

  4. betul3..sy stuju dgn mutiara kata kt ats tu..tp skrg ni ramai yg xdpt menilai erti cinta yg sbenar dan ramai jg org yg menolak cinta sdgkn kita sedia maklum, cinta itu anugerah drpd Allah dan itu dah menjadi fitrah manusia yg memiliki perasaan utk jatuh cinta.. Allah bg kita peluang utk bertemu dgn org yg betul2 kita cintai tp kita xtau siapa dia..klu kita leka dan still xnk menilai apa yg berada dpn kita msa tu, Allah xkn segan2 utk tarik semula drpd kehidupan kita.

    Komen oleh ziela | 9 September 2010 | Balas

  5. CINTA YG SESUNGGUHNYA ADALH:CUKUP INTINYA NIAT TERHADAP ALLAH SWT,BIAR CINTA ITU MENJADI INDAH,IKUT NABI{MUHAMMAD SAW}DEKAT ALLAH HIDUPNYA,ITULAH CINT YG INDAH.

    Komen oleh nur ali | 29 November 2010 | Balas

  6. betul saya setuju..kdg2 mereka pikir cinta boleh dijual beli,padahal erti sebenar cinta mereka tak tahu..

    Komen oleh fhazila | 14 Disember 2010 | Balas

  7. btol tu… kadang2 pelajar2 sek mcm saya ni pon kbanyakannyer sebuk mgejar cinta manusia….

    Komen oleh Nur Fatihah | 26 Ogos 2011 | Balas

  8. cinta manusia…cm ne nk lari dri cinta manusia yg menghayalkn 2…..

    Komen oleh Nur Syazwani Mohamed Huzori | 25 Oktober 2011 | Balas

  9. Cinta tue fitrah manusia,,, tetapi ada hadnya… jgn cuba kal0 tak berani nak menangis sendiri…. hehe…

    Komen oleh ana min Allalh | 29 Oktober 2011 | Balas

  10. Yakinlah Allah tahu apa yg terbek t0h hidup kta.Kta hnya mlhat satu lngkah di dpan ttpi Allah mlihat sejuta lngkah kta tlbih dahulu.Kalau sdah tsurat si dia bkn t0h kamu,e2 sudah ketentuanNYA.Relakan pemergiannya walaupun sukar.krna setiap berlku ada hikmahnya.

    Komen oleh Nor | 13 November 2011 | Balas

  11. Sy sgt stju dgn cdgan korang sume..kte kne la hrgai cnta ble dye hdir.jgn prnah kte sia2knnya.dan kte jgn jdi t’lalu ego krna ia xkn kemana..yg ade adlh kte yg rugi

    Komen oleh Nur cahaya | 3 Ogos 2012 | Balas


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: